Emanet İşlemleri

<< Click to Display Table of Contents >>

  Harcama Yönetim Sistemi > C. Harcama Yönetim Sistemi Modülleri >

Emanet İşlemleri

Kamu idarelerinin emanet kaynaklı ödemelerinin ve emanet hesaplardan yapılacak diğer işlemlerinin kontrol düzeyi artırılarak ve birimler arası yazışmalar azaltılarak elektronik ortamda yürütülmesini sağlamak amacıyla planlanan yeni kurguda, devlet muhasebesi yönetim sisteminde kamu idaresi defterinde harcama birimi adına kaydedilen emanet hesapların,  Harcama Yönetim Sistemi üzerinden (HYS), ilgili kamu idaresi/harcama biriminin erişimine ve kontrolüne açılması sağlanır. Emanet işlemlerinden, emanetin ilgilisine iadesi, emanet hesaptan harcama yapılması, emanetlerin ilgili kuruma gönderilmesi ve emanetlerin kamu idaresi alacaklarına mahsup edilmesi işlemleri, harcama birimlerince HYS üzerinden ilgili mevzuatı gereği hazırlanması gereken belgelerin ödeme emri belgesine eklenmesi ve ödeme emri belgesi ile eki kanıtlayıcı belgelerin elektronik ortamda muhasebe birimlerine iletilmesi suretiyle yapılır. Harcama birimlerince ödeme emri belgesi ve eklerinin elektronik ortamda muhasebe birimine iletilmesi durumunda muhasebe birimlerince; ilgili mevzuatından kaynaklanan yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde gerekli kontroller yapılarak muhasebe işlem fişi düzenlemek suretiyle muhasebeleştirme işlemleri yapılır.

HYS’de emanet hesaplarından hangi emanet işlemlerinin harcama birimi tarafından yapılacağı Bakanlıkça belirlenecektir. Bakanlıkça belirlenecek olan bu hesaplar, harcama birimlerine HYS üzerinden duyurulacaktır.