Harcamalar

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Harcama Yönetim Sistemi > C. Harcama Yönetim Sistemi Modülleri > Harcama Yönetimi > Harcama İşlemleri Modülü >

Harcamalar

Harcama İşlemleri modülünden Harcama İşlemleri ( HARCAM~1_img3 ) alt modülü seçilir ve Harcama İşlemleri ekranı görüntülenir.

HARCAM~1_img4

Harcama İşlemleri Ekranı

 

Harcama İşlemleri ekranında; önceden girilen harcama kayıtları görüntülenmekte, onaylanmamış harcamalar üzerinde düzenleme yapılabilmekte ve yeni harcama kayıtları başlatılmaktadır.

Harcama kayıtlarına ilişkin sorgulama yapmak için; Harcama No, İşin Adı, Oluşturma Tarihi, Harcama Türü, Harcama Alt Türü, Harcama Durum parametrelerinden en az bir tanesi girilerek Sorgula ( HARCAM~1_img5 ) butonu tıklanır. Temizle ( HARCAM~1_img6 ) butonu kullanılarak sorgulama alanındaki bilgiler silinebilir.

Sorgulama sonucunda gelen harcama kayıtlarının, herhangi birini görüntülemek için ilgili kayıt seçilerek Görüntüle ( HARCAM~1_img7 ) butonu tıklanır.

Henüz onaylanmamış durumdaki harcama kayıtları üzerinde, Güncelle ( HARCAM~1_img8 ) butonu tıklanarak yeniden düzenleme yapılabilir.

Excel Raporla ( HARCAM~1_img9 ) ve PDF Raporla ( HARCAM~1_img10 ) butonları kullanılmak suretiyle harcamalara ilişkin bilgiler liste halinde raporlanabilir.

Yeni harcama başlatmak için, ekranda yer alan Harcama Ekle ( HARCAM~1_img11 ) butonu tıklanarak Harcama Bilgi Girişi ekranı görüntülenir.

 

HARCAM~1_img12

Harcama Bilgi Girişi Ekranı

 

 Harcama Bilgi Girişi ekranında aşağıdaki alanlar yer alır:

Bütçe Yılı; içinde bulunan mali yıl bilgisi sistem tarafından otomatik olarak getirilir.

Ödeme Kaynağı Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Merkezi Yönetim)

Ödeme Kaynağı Alt Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Hazine ve Maliye Bakanlığı)

İşin Adı; gerçekleştirilecek harcamanın adı yazılır. (Örn; Mal Alımı)

İşin Tanımı; gerçekleştirilecek harcamanın tanımı yazılır. (Örn; Demirbaş Alımı)

Açıklama; gerçekleştirilecek harcamaya ilişkin açıklamaların girileceği alandır.

Harcama Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Mal ve Hizmet Alımları)

Harcama Alt Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Taşınır Mal Alımı)

Program Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Stratejik Yönetim ve Kaynak Tahsisi)

Alt Program Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Muhasebe ve Raporlama)

Faaliyet Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Muhasebe Uyumlaştırma ve Destek)

Alt Faaliyet Türü; tanımlanan referans değerler içerisinden seçilir. (Örn; Muhasebe Destek)

Bütçe Ödenek; gerçekleştirilecek harcamalar için kullanılacak bütçe tertipleri Ekle ( HARCAM~1_img13 ) butonunu tıklayarak açılır, birden fazla bütçe tertibi eklenebilir.

HARCAM~1_img14

Bütçe Ödenek Ekranı

 

Ön Ödeme Verilme Durumu; gerçekleştirilecek harcamaya ilişkin ön ödeme yapılıp yapılmayacağı, ön ödeme yapılacaksa ön ödeme türü, ödemenin kime yapılacağı ve tutar bilgisi girilir.

Ön ödeme tür alanında avans verilecek seçeneği seçildiği takdirde Harcama Bilgi Girişi ekranında Ön Ödeme Verilecek Kişi/Kurum alanı açılmaktadır. Bu alanda ön ödeme yapılacak kişi T.C. Vatandaşı ise TCKN, IBAN ve Tutar bilgileri; TC kurumu ise VKN, IBAN ve Tutar bilgileri, Yabancı kişi veya kurum ise Pasaport No/Kurum Vergi No, İBAN ve Tutar bilgileri girilir.

HARCAM~1_img15

Bütçe Ödenek Ekranı

 

Harcama Bilgi Girişi ekranındaki alanlara, harcamaya ilişkin gerekli bilgiler girilir

Gerçekleştirilecek harcama “Harcama Talimatı Onay Belgesi” düzenlenen bir harcama türü ise sistem üzerinden süreç devam ettirilerek “Harcama Talimatı Onay Belgesi” oluşturulur.

Gerçekleştirilecek harcama “Harcama Talimatı Onay Belgesi” düzenlenmeyen bir harcama türü ise doğrudan “Harcama İşlemleri” ekranına geçilerek oluşturulan harcama seçilir ve İşlemler ( HARCAM~1_img16 ) butonuna tıklayarak açılan Ödeme Talebi Oluştur ( HARCAM~1_img17 ) butonuna tıklayarak Ödeme Talebi oluşturulur.