<< Click to Display Table of Contents >> Harcama Yönetim Sistemi > C. Harcama Yönetim Sistemi Modülleri > Emanet İşlemleri > Emanetten Ödeme Emri Oluşturulması |
Harcama birimince, listelenen emanetlerden ödeme emri oluşturulmak istenen emanet işaretlenip butonuna basıldığında aşağıda yer alan ekran açılır:
Görsel 5
Açılan ekranda, kapatılmamış veya kısmen kapatılmış olan emanete ilişkin ödenecek tutar alanı girilerek butonuna basılır. “Ödenecek Tutar” alanına kalan emanet tutarından fazla tutar girilemez. Ödeme talebi oluşturulmuş olan emanetin ödeme emri belgesini oluşturmak için “Ödeme İşlemleri” modülünden devam edilir.
Ödeme talebi işlemlerinden, ilişkili kayıt türü “Emanet” seçilerek ilgili emanetin ödeme talebine tıklanarak butonuna basılır.
Görsel 6
“Ödeme Emri Oluştur” butonuna basıldıktan sonra açılacak “Ödeme Emri Belgesi Giriş” kısmında, kırmızı ile gösterilen alanlar kullanıcılar tarafından doldurulacaktır.
Görsel 7
“Ödeme Emri Belgesi Detay” sayfasında hak sahibi bilgileri muhasebe sisteminde emanet detayında kimin adına alınmışsa o kişi bilgileri yansıtılmaktadır. Bu alan, emanetin türüne göre harcama biriminin değiştirebileceği ya da değiştiremeyeceği şekilde Bakanlıkça belirlenecektir.
Ödeme kalemi türü ise değiştirilemez şekilde sistem tarafından “Emanet Ödemesi” şeklinde otomatik getirilecektir.
Görsel 8
Mevzuata göre emanetin ödenmesi için muhasebe birimine iletilmesi gereken belgeler “Ödeme Emri Ekleri” sayfasında ödeme emri belgesinin ekine eklenecektir. Bu belgeler yalnızca elektronik ortamda ödeme emri belgesi ekinde muhasebe birimine iletilecek olup fiziki olarak gönderilmeyecektir. “Ödeme Emri Emanet Bilgileri” sekmesinde; eklenen emanet kayıtlarına ait detay bilgiler diğer kullanıcılar tarafından görüntülenebilecektir. Bu şekilde hazırlanan ödeme emri belgesi, diğer ödeme emri belgeleri gibi gerçekleştirme görevlisi onayı ve harcama yetkilisi e-imzası ile muhasebe birimine gönderilecektir.